Dieta odchudzająca nie daje efektów
Dieta odchudzająca nie daje efektów? [6 PRZYCZYN]

polecane

Dieta odchudzająca nie daje efektów? [6 PRZYCZYN]

Wrocławskie Centrum Fit Dietetyk
Sierpień 27, 2019
Dieta Zdrowie

Czy walczysz z kilogramami, ale nie widzisz efektów? Czy włączyłeś do swojego tygodniowego planu aktywność fizyczną, ale nie zauważyłeś żadnych efektów obniżania się masy ciała? Sprawdź, czy nie popełniasz klasycznych błędów podczas odchudzania.

Dieta odchudzająca

Pamiętaj, że podstawą jest dobrze skomponowana dieta z deficytem energetycznym! Jednak nie jest to jedyny warunek utraty zbędnych kilogramów. Na proces redukcji dodatkowo wpłynąć mogą także inne czynniki:

👨‍💻 zbyt niska aktywność fizyczna – siedzący tryb życia zdecydowanie nie pomaga w odchudzaniu. Osoba pracująca przy komputerze, poruszająca się samochodem bez dodatkowego ruchu uzyskuje zdecydowanie niższy deficyt energetyczny i może okazać się, że redukcja masy ciała przy pomocy jedynie diety przebiega znacznie wolniej niż przy pomocy diety połączonej z regularną aktywnością,
😵 stres – osoby żyjące w stresie częściej borykają się z zaburzeniami układu hormonalnego. Ponadto, u osób zestresowanych częściej spotyka się problem jedzenia emocjonalnego i zajadania problemów, a co za tym idzie redukcja masy ciała nie przynosi pożądanych efektów,
😴 zbyt mała ilość snu – niedosypianie powoduje nie tylko większy apetyt, ale także wpływa na obniżenie procesów metabolicznych,
🍿 podjadanie – najczęściej wieczorem lub w weekendy. Sałatka i jabłko do godziny 18, a wieczorem chipsy i wino? Takim sposobem zdecydowanie nie doprowadzimy do uzyskania długotrwałych efektów. Folgowanie w weekendy może doprowadzić do uzupełnienia deficytu kalorycznego uzyskanego od poniedziałku do piątku, co oznacza brak spadków na wadze,
🕔 brak regularności – chaotyczne spożywanie posiłków i nieregularne przerwy doprowadzają do wahania poziomu glukozy we krwi powodując ochotę na słodycze i inne produkty przetworzone zapewniające szybki skok energetyczny. Ponadto po dłuższej przerwie od jedzenia łatwiej o spożycie zbyt dużej ilości pokarmu na raz,
🍺 wysokoprocentowe napoje – dodatkowa podaż energii w postaci alkoholu nie tylko znacząco wpływa na ogólną podaż kalorii ale także napędza apetyt zwiększając ryzyko podjadania wysokokalorycznych przekąsek.

dietetyk

Fot. kp koncept

Porady zostały przygotowane przez dietetyczkę Paulinę Limanowską z Centrum Fit Dietetyk Wrocław, którego specjaliści opracowują zarówno indywidualne plany żywieniowe, jak i analizują dotychczasowe sposoby odżywiania. Zaś na oficjalnym profilu Facebook dietetycy Centrum podpowiadają, jak dbać o własne odżywianie i poprawnie zbilansowane posiłki.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Zegarek inkWATCH TRIA Plus – recenzja

Zegarek inkWATCH TRIA Plus to sportowy model, który z założenia ma być przystępny cenowo, ale oferować bogaty wachlarz funkcji i służyć nam podczas najcięższych treningów. Sprawdzimy to podczas tego, co lubimy robić najbardziej, czyli rozkładania produktów na czynniki pierwsze. inkWATCH TRIA Plus potrafi naprawdę sporo, ale czy wszystko działa jak należy? (więcej…)