bieganieuskrzydla.pl

jakie żele energetyczne wybrać

Myślisz o życiówce? Żele energetyczne będą ważnym paliwem

Czy myślisz o osiągnięciu życiówki podczas wiosennego maratonu? Czy masz odpowiednio ułożony plan treningowy z uwzględnieniem ćwiczeń ogólnorozwojowych? Czy w tym planie jest także czas na regenerację? Odpowiedź trzy razy tak, oznacza, że potrzebujesz jeszcze paliwa na drogę, którym mogą być żele energetyczne. Poznaj ich zalety a przekonasz się, dlaczego są obowiązkowym wyposażeniem najlepszych sportowców.

(więcej…)

Co zjeść po treningu

Co zjeść po treningu? [10 PRZEPISÓW]

Grudzień 12, 2018

Odpowiednie żywienie sportowców czy osób aktywnych fizycznie stanowi kluczową rolę w osiąganiu zamierzonych celów. Jadłospis powinien pokrywać zapotrzebowanie na wszystkie makroskładniki. Jednak warto zwrócić uwagę, że głównym źródłem energii w diecie wśród miłośników ruchu są węglowodany. Co zjeść po treningu?

(więcej…)

Polar Training Load Pro, co to jest

Polar Training Load Pro. Jaki z tej funkcji jest pożytek?

Polar Training Load Pro ma na celu informowanie sportowców o tym, jak zakończona sesja wpłynęła na ich organizm. Stąd jest już krótka droga do uzyskania ciekawych danych obrazujących proporcję pomiędzy intensywnością treningów a odpoczynkiem. Na jakim poziomie trenujemy? Czy jest to utrzymanie formy, może progres czy niepożądany regres? Nowa funkcja fińskich specjalistów od tętna powie nam o tym!

(więcej…)

Squeezy, czyli energia dla biegacza na każdym etapie rozwoju

Październik 30, 2018

Dobre wyniki sportowe są pochodną nie tylko biegania według planu treningowego, ale też prawidłowej diety i nawodnienia organizmu. Tylko świetnie naoliwiona i zatankowana pod korek maszyna jest gotowa na najcięższą pracę. Taką maszyną jest organizm biegacza, którego zapotrzebowanie na energię jest bardziej złożone niż mogłoby się wydawać. Za jakimi produktami się rozglądać, aby nie brakowało mocy na treningu? Jaką rolę pełnią żele energetyczne? Czy asortyment marki Squeezy może pomóc?

(więcej…)

10 powodów, dla których warto rolować mięśnie

10 powodów, dla których warto rolować mięśnie. Czy znasz je wszystkie?

Październik 22, 2018

Rolowanie mięśni zmniejsza lub całkowicie eliminuje uporczywe bóle pleców, szyi czy kręgosłupa z odcinkiem lędźwiowym na czele. Przynosząca niezwykle szybko efekty forma automasażu na stałe wkradła się w harmonogram dnia sportowców. Skąd ten fenomen i dlaczego tak wiele osób sięga po specjalne wałki do masażu? Poznaj 10 istotnych powodów, dla których warto jest się zaprzyjaźnić z tzw. rollerem?

(więcej…)

Rolowanie mięśni – co daje i jak się rolować?

Październik 7, 2018

Rolowanie mięśni uśmierza ból i przywraca odpowiedni poziom napięcia mięśniowego po intensywnym treningu. Rzetelnie przeprowadzone rolowanie sprawi także, że do mięśni napłynie więcej substancji odżywczych, co przełoży się na lepsze nawodnienie tkanek, przyspieszenie procesu regeneracji oraz przyjemne dla ciała odprężenie. Jaka jest pełna lista korzyści automasażu specjalnym wałkiem? Jak wykonywać tę czynność? Czy to boli?

(więcej…)

Odzież kompresyjna – magia czy placebo?

Odzież kompresyjna uważana jest przez wiele osób za sprzęt pozwalający na przesunięcie u trenującego zawodnika granicy wytrzymałości, bólu czy kontuzji. Co więcej – specjalnie uszyty materiał uciskając mięśnie i stawy powinien pomagać sportowcowi znieść o wiele więcej podczas ciężkiego treningu. Choć nie wszyscy zgadzają się z tymi twierdzeniami, to część zalet stosowania odzieży została potwierdzona badaniami naukowymi. Czy odzież kompresyjna jest cudownym tworem, a może tylko szumnym hasłem marketingowym?

(więcej…)

Długie wybieganie – o czym nie wolno zapomnieć? Co zabrać ze sobą?

Długie wybieganie powinno stanowić nieodłączny element treningu każdego sportowca. Regularne wplatanie takich sesji może przynieść biegaczowi wiele wymiernych korzyści. Jednak, aby tak się stało należy umiejętnie przygotować się do tego wysiłku. Jak się ubrać i co warto spakować do plecaka na długą wycieczkę biegową?

(więcej…)

Jak odpoczywać po wysiłku na zawodach typu maraton, półmaraton?

Kwiecień 6, 2018

Jak odpoczywać po długim wysiłku na zawodach typu maraton, półmaraton etc.? Kiedy pierwszy raz wyjść na trening po takich biegach? Jakie zabiegi wspomogą regenerację? O przebiegu kolejnych dni będących następstwem wyczerpujących zawodów opowiemy poniżej.

(więcej…)

Skuteczne sposoby na nawodnienie biegacza. Co, jak i kiedy pić?

Małymi krokami zbliża się okres wiosennych startów, w którym można przebierać i wybierać najbardziej odpowiadające nam zawody. W grę wchodzi długa lista biegów na 10 km, półmaratonów, maratonów czy biegów górskich. Nie wszyscy biegacze stawiają sobie za cel walkę o życiówkę, niekiedy wystarczy zaliczenie dystansu i szczęśliwe dobiegnięcie do mety. Jednak, aby marzyć o sukcesach trzeba ciężko pracować podczas treningów, zdrowo się odżywiać i dbać o regenerację. Elementem trudnej treningowej układanki jest m.in. nawodnienie organizmu.

(więcej…)