Po co biegaczom plastry
Po co biegaczom plastry i gdzie można je nakleić?

polecane

Po co biegaczom plastry i gdzie można je nakleić?

Redakcja
16 lutego, 2023
Kontuzje Zdrowie

Każdy biegacz przynajmniej raz miał do czynienia z bólem, odciskami czy opuchlizną na swoich nogach. Aktywni sportowcy są również narażeni na powstawanie kontuzji, które często są częścią takiego trybu życia. Biegający powinni zatem zaopatrzyć się w akcesoria, które wspomogą ich szybką regenerację i uśmierzą ból. Po co biegaczom plastry i gdzie warto je naklejać? Podpowiadamy.

Po co biegaczom plastry

Czym charakteryzują się plastry rozgrzewające?

Plastry rozgrzewające są jednymi z najbardziej popularnych wersji opatrunków dla biegaczy. Pomagają one rozluźnić sztywne i spięte mięśnie, a także świetnie pobudzają krążenie krwi. Zmniejszają odczucie bólu, który bywa dużym dyskomfortem. Preparaty te celowo podnoszą temperaturę i zwiększają miejscowe krążenie krwi, co sprawia, że w łagodny sposób pokryte miejsce jest rozgrzewane i przy okazji łagodzony jest ból. Do takich plastrów stosowane są różnorodne substancje jak chociażby węgiel aktywowany, ekstrakt pieprzowy, kamfora czy sproszkowane żelazo. Plastry te przeznaczone są do rozgrzewania głębokich partii mięśni, a dzięki temu ulga jest długotrwała.

Czy warto przyklejać plastry chłodzące?

Na rynku dostępne są również plastry chłodzące, które równie dobrze łagodzą napięte mięśnie i zmniejszają powstałe obrzęki. Składnikiem, który daje ukojenie jest najczęściej mentol. Wspiera nadwyrężone partie w regeneracji, a także uśmierza ból przy stłuczeniach, skręceniach czy obrzękach. Plastry te warto stosować także po ciężkich treningach, ponieważ dzięki nim jesteśmy w stanie zapobiec powstawaniu zakwasów.

Alternatywą dla takiego rodzaju plastrów są również okłady chłodzące. Skutecznie schładzają miejsce bólu i zazwyczaj występują pod postacią żelową. Aby zwiększyć szansę na szybkie działanie, należy je zaaplikować najszybciej po wystąpieniu obrzęku. Tę czynność dobrze jest powtarzać kilka razy w ciągu dnia w odstępie 2-3 godzin. Świetnie sprawdzą się na bolące mięśnie nóg czy obciążony odcinek lędźwiowy.

Plastry na odciski, czyli podstawa apteczki biegacza! Wspominając o plastrach rozgrzewających i chłodzących, nie sposób nie zawrzeć również tych na odciski oraz pęcherze. Szczególnie w nowych butach jesteśmy narażeni na otarcia czy powstawanie bolesnych odcisków. Takiego typu plastry szybko łagodzą ból, absorbują wodę i ograniczają nacisk pęcherzy na skórę w trakcie biegu. Dzięki zahamowaniu tarcia przyśpieszony jest również proces gojenia się rany. Dobrze jest stosować tak zwane plastry hydrokoloidowe, które nie tylko chronią przed kolejnymi otarciami, lecz przede wszystkim wspierają proces regeneracji naskórka.

Artykuł promocyjny Dr. Max Drogeria

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

  1. Justyna pisze:

    Moj najlepszy sposób na szybkie gojenie sie otarć lub po usunieciu pęcherza to dezynfekcja + posmarowanie miejsca oliwką Johnsons. U mnie taka rana dochodzi do siebie w 12 godzin (skora jest elastyczna i nie peka). Owszem, szczypie na poczatku, ale goi się jak ta lala. Stosuję od lat. Natomiast warto zapobiegać. Ja stosuję na stopy plastry zwykłe z Auchan za kazdym razem jak wychodzę z domu – pod ścięgnem Achillesa i 3 palce najmniejsze, bo paznokcie wchodzą mi w sasiednie palce nawet jak są ścięte na maxa. Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Jedzenie w trakcie treningu. Co można zjeść?

Jedzenie w trakcie treningu jest nam potrzebne, aby biec dalej, tak szybko, jak jesteśmy w stanie. Jedzenie jest dla człowieka tym samym, co paliwo dla samochodu. Jeśli nie tankujemy, nie pojedziemy. W artykule przedstawimy kilka odpowiednich przekąsek ładujących nasze biegowe akumulatory. Co można jeść w trakcie biegu? Które przekąski są dedykowane biegaczom? (więcej…)