HardDogRace

bieganieuskrzydla.pl

Bieganie a odchudzanie. Sztuka stopniowego obniżania masy ciała

Czerwiec 2, 2017

Jak bieganie wpływa na odchudzanie? Czy regularne treningi mogą przyśpieszyć proces utraty zbędnych kilogramów? W jaki sposób biegać z nadwagą, aby negatywnie nie oddziaływać na stawy i kolana? Jakie kontuzje najczęściej dotykają początkujących biegaczy? Jak im zapobiegać? Wiele z tych pytań często powraca jak bumerang w środowisku biegowym i dlatego z tymi właśnie kwestiami zmierzyli się eksperci z Kliniki Rehabilitacyjnej Columna Medica.

(więcej…)

11 cennych uwag dietetyka o diecie biegacza

Maj 5, 2016

Dieta jest jednym z kluczowych czynników, które stają na drodze w dążeniu do bycia lepszym biegaczem. Wiele mówi się o prawidłowej diecie, ale jaka powinna ona być? Czego unikać, a z czego nie rezygnować? Przygotowaliśmy 11 istotnych porad dotyczących zdrowego odżywiania się, które tyczą się osób trenujących bieganie. 

(więcej…)

Bieganie bez śniadania. Czy to dobry pomysł?

Kwiecień 16, 2016

Czy pomyślałeś kiedyś o tym, że bieganie bez śniadania może przyśpieszyć spalanie tłuszczu, a tym samym szybciej pozbędziesz się nadwagi? A może nawet wyszedłeś biegać bez zjedzenia śniadania, ale na treningu byłeś bardziej zmęczony niż zwykle? Poznaj zdanie eksperta Igora Dzierżanowskiego – dietetyka i trenera personalnego – czy warto biegać na czczo? 

(więcej…)

Po jakim czasie schudnę biegając? 6 pytań do eksperta

Kwiecień 5, 2016

Po jakim czasie schudnę biegając regularnie? Jak efektywnie spalę tłuszcz? Czy systematyczność jest ważna w walce z otyłością? – to jedne z najczęstszych pytań początkujących biegaczy. Przygotowaliśmy 6 najpopularniejszych tematów związanych z bieganiem i odchudzaniem.  Odpowiedzi przygotował Jakub Piotrowski – dietetyk i trener personalny. 

(więcej…)

Ból kolan po bieganiu. Co jeść, aby omijać ten problem?

Styczeń 1, 2016

Jeśli chcesz, aby nie doskwierał Ci ból kolan po bieganiu, to warto wpleść do swojej diety kilka produktów, które wzmocnią stawy kolanowe i dadzą poczucie stabilności oraz mocy w trakcie treningów. Co warto jeść, aby omijać problem bolących kolan? Odpowiada Igor Dzierżanowski, dietetyk oraz trener personalny. 

(więcej…)

Miód a bieganie. Jaki miód wybrać dla siebie?

Grudzień 10, 2015

Naturalny miód pszczeli jest prawdziwym skarbem w kuchni biegaczy. Miód działa antybakteryjnie, wzmacnia serce, odżywia mózg i dostarcza dobrej energii do naszego organizmu. Jednak na rynku tych produktów jest dość sporo, więc jaki miód warto wybrać dla siebie? 

(więcej…)

Co zjeść przed bieganiem, aby starczyło sił na treningu?

Listopad 23, 2015

Podpowiadamy co zjeść przed bieganiem, aby wyjść na trening i mieć sporo siły od początku do samego końca. Tylko, co można zjeść przed bieganiem, aby żołądek nie zaprotestował? 

(więcej…)

Ładowanie węglowodanami

Czy ładowanie węglowodanami przed startem w zawodach, to dobre rozwiązanie dla amatora biegów? Jak poprawnie (czyli efektywnie) naładować się węglowodanami? Jakich produktów użyć, aby zmaksymalizować ten zabieg?

(więcej…)

Śniadanie biegacza, porady dietetyka

Listopad 5, 2015

Większość ludzi zdaje sobie sprawę, że jedzenie pierwszego posiłku w ciągu dnia, czyli śniadania to podstawa. Niewielu jednak coś z tym robi. Śniadanie to dla osoby aktywnej fundament i jeden z elementów, który składa się na wzrost formy, poprawę samopoczucia i szybciej zauważalne efekty treningu. Jak przygotować zdrowe i szybkie śniadanie biegacza, który potrzebuje energii na resztę dnia? Czy pomijanie porannego śniadania wpływa negatywnie na formę osoby trenującej?

(więcej…)

Napój izotoniczny – jakie składniki i proporcje?

Listopad 2, 2015

Aby przygotować napój izotoniczny, który zasili w energię nasze ciało potrzeba zarówno odpowiednich składników oraz wiedzy, jak to wszystko połączyć. Przy tej okazji skorzystamy z porady dietetyka Igora Dzierżanowskiego, który przedstawi prawidłowy skład napoju izotonicznego i podpowie z jakich składników go przygotować.

(więcej…)