37. PKO Wrocław Maraton spowoduje duże utrudnienia w ruchu
37. PKO Wrocław Maraton spowoduje duże utrudnienia w ruchu [TRASA]

polecane

37. PKO Wrocław Maraton spowoduje duże utrudnienia w ruchu [TRASA]

Tomasz Wołoćko
11 września, 2019
Biegi

Wrocław przyciągnie biegaczy jak magnes, a to za sprawą tegorocznej edycji biegu 37. PKO Wrocław Maraton. W najbliższą niedzielę 15 września kolejny raz kilka tysięcy biegaczy z około 40 krajów świata wyruszy na trasę biegu poprowadzoną ulicami Wrocławia. Jakie utrudnienia w ruchu czekają miasto? Jakie zmiany w komunikacji przewiduje MPK?

37. PKO Wrocław Maraton trasa

Zmiany w organizacji komunikacji zbiorowej zostaną wprowadzone już po godzinie 7:00. Start maratonu został zaplanowany na godzinę 9:00. Zawodnicy wyruszą ze Stadionu Olimpijskiego, na którym również znajduje się meta. Trasa 37. PKO Wrocław Maraton o dystansie 42,195 km została poprowadzona głównymi ulicami stolicy Dolnego Śląska. W pierwszej kolejności zawodnicy wybiegną aleją Różyckiego, później przez mosty Grunwaldzki i Pokoju, aby dotrzeć do ulicy Sienkiewicza i placu Bema. Tam skręcą na południe, przemierzą dwie wyspy – Młyńską i Piasek (mijając zabytkowy Ostrów Tumski), okrążą centrum ulicami Grodzką, i Kazimierza Wielkiego i Placem Teatralnym (przebiegając przy Teatrze Lalek).

Następnie biegacze PKO Wrocław Maraton udadzą się ulicami Świdnicką, Swobodną i Ślężną, aż do południowego traktu – obwodnicy śródmiejskiej: ulic Armii Krajowej, Wiśniowej i Hallera. Śmiałkowie mierzący się z dystansem 42,195 km wrócą w kierunku centrum ulicą Grabiszyńska i Podwalem, skąd ul. Legnicką i Lotniczą dotrą aż do Stadionu Miejskiego, który okrążą aleją Śląska. Ulice Pilczycka, Popowicka, Starogroblowa, Gnieźnieńska, Ścinawska, Poznańska i Długa poprowadzą ich znów do centrum. Na północ uczestnicy podążą Kurkową, Łowiecką i Bałtycką, skręcą w Obornicką, alejami Kasprowicza i Boya – Żeleńskiego oraz ulicą Toruńską dotrą do Bruecknera. Następnie Mostami Jagiellońskimi i aleją Kochanowskiego pobiegną do alei Różyckiego, którą dostaną się z powrotem na Stadion Olimpijski.

37. PKO Wrocław Maraton spowoduje utrudnienia w ruchu

37. PKO Wrocław Maraton zablokuje duże ulice, a to przełoży się na potrzebę przeorganizowania komunikacji miejskiej – MPK Wrocław. Zawodników obowiązuje limit czasowy, który wynosi 6 godzin netto. Oznacza to, że biegacze przekraczający linię startu mają tyle czasu na pokonanie trasy i dotarcie do mety na Stadionie Olimpijskim. Założyć więc można, że największe utrudnienia w ruchu wystąpią tuż po tym, jak na trasę wybiegną wszyscy zawodnicy, w przedziale od godz. 9:00 do godz. 13:00. Trasa będzie sukcesywnie otwierana, co pozwoli na przywrócenie normalnego ruchu miejskiego, ale dopiero wtedy, kiedy zawodnicy opuszczą dany odcinek. Na wszystkich skrzyżowaniach przecinających trasę maratonu, służby policji będą w miarę możliwości, przy zachowaniu bezpieczeństwa maratończyków, umożliwiały przejazd komunikacji tramwajowej i autobusowej.

MPK Wrocław podaje, że podczas trwania 37. PKO Wrocław Maraton planuje następujące zmiany. Zmiany na liniach komunikacji tramwajowej: 0P, 0L, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 20, 23, 24, 31, 32, 33. Zmiany na liniach autobusowych: A, C, D, K, N, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 111, 116, 118, 119, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 136, 140, 141, 142, 144, 145, 146, 148, 149, 325, 602, 609, 904, 908, 911, 914, 921, 923, 924, 930. Linie zastępcze: 714, 723.

Start i meta zaplanowano w kompleksie Stadiony Olimpijskiego, więc w dniu 15 września praktycznie od godz. 7:00 do godziny 17:00 będą występowały w tym rejonie duże utrudnienia. MPK Wrocław uruchomi specjalną linię tramwajową o numerze T3, która będzie dowozić i odwozić maratończyków oraz kibiców. Tramwaj o numerze T3 będzie kursować na trasie:

DOWÓZ NA STADION OLIMPIJSKI

Dworzec Autobusowy – Borowska – Peronowa – Kołłątaja – Skargi – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Pokoju – Wyszyńskiego – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Mickiewicza – Sępolno

Sępolno – Mickiewicza – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana – Skłodowskiej-Curie – Szczytnicka – Wyszyńskiego – most Pokoju – pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Hubska – Gliniana – Borowska – Dworzec Autobusowy

Linia T3 będzie kursowała w godzinach 6:00-8:10 (odjazdy z Dworca
Autobusowego) z częstotliwością co około 10 minut.

ODWÓZ ZE STADIONU OLIMPIJSKIEGO

Sępolno – Mickiewicza – Paderewskiego – Różyckiego – most Szczytnicki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Skargi – Kołłątaja – Peronowa – Borowska – Dworzec Autobusowy

Dworzec Autobusowy – Borowska – Gliniana – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana – pl. Grunwaldzki – most Szczytnicki – Różyckiego – Paderewskiego – Mickiewicza – Sępolno

Linia T3 będzie kursowała w godzinach 12:30-16:00 (odjazdy z pętli Sępolno) z częstotliwością co około 10 minut.

37. PKO Wrocław Maraton spowoduje duże utrudnienia w ruchu

37. PKO Wrocław Maraton wystartuje 15 września (niedziela) o godz. 9:00. Dzień wcześniej (14 września) odbędzie się WrocWalk Marathon 2019, czyli „spacer na medal”.

https://www.facebook.com/maraton.wroclawski/photos/a.500398216674440/2354563724591204/

Kolejne informacje o maratonie są tutaj: https://bieganieuskrzydla.pl/tag/maraton-wroclaw/

Źródła: http://mpk.wroc.pl/content/105282-15092019r-37-pko-wroclaw-maraton oraz https://www.wroclawmaraton.pl/regulamin-top.html; + opracowanie własne

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

ASICS GEL-KAYANO 31: UWAGA, chwalę Japończyka | Recenzja butów

ASICS GEL-KAYANO 31 to buty do biegania, które gwarantują maksymalną amortyzację na twardych nawierzchniach. Zaprojektowane głównie do codziennego, spokojnego treningu na asfalcie i chodnikach. To doskonały wybór jako uniwersalne buty treningowe na co dzień. Można w nich wygodnie biegać na krótkich i długich dystansach. Należą do kategorii butów stabilizujących, co czyni je odpowiednimi dla osób z nadmierną pronacją. Dzięki subtelnej, nieinwazyjnej stabilizacji mogą moim zdaniem być używane również przez biegaczy z neutralnym typem stopy. Seria KAYANO w 2023 roku przeszła postępową metamorfozę, co sprawiło, że 30. wersja butów znacznie się różniła od poprzedników. Czy ASICS GEL-KAYANO 31 kontynuuje dobrą passę marki ASICS?(więcej…)