Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami
Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami [ŚNIADANIE BIEGACZA]

polecane

Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami [ŚNIADANIE BIEGACZA]

Wrocławskie Centrum Fit Dietetyk
Lipiec 12, 2019
Przepisy

Jakie śniadanie przygotować, aby nabrać siły na późniejsze bieganie? Co zjeść w dzień treningowy? Poniżej znajduje się świetny przepis na czekoladową granolę z patelni z jogurtem i owocami.

Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami

Składniki na śniadanie dla biegacza:

✔ 80 g płatków owsianych
✔ 30 g dowolnych pestek/orzechów
✔ 20 g rodzynek
✔ 5 g kakao
✔ 35 g miodu/syropu z agawy
✔ 1 skyr naturalny
✔ 50 g dowolnych owoców jagodowych

Moja dzisiejsza propozycja śniadaniowa w pełni naładuje organizm w potrzebną energię, którą będzie można spożytkować podczas treningu. Przygotowanie śniadania należy rozpocząć od płatków owsianych, które wraz z nasionami i orzechami prażymy na suchej patelni na małym ogniu, często mieszając. Gdy osiągną odpowiednią chrupkość, zdejmujemy patelnię z palnika, a następnie dodajemy miód, kakao i rodzynki – całość należy dobrze wymieszać. Granolę przekładamy do miseczki i zostawiamy do ostygnięcia. Można ją przygotować wcześniej i przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku. Po ostygnięciu granolę kruszymy i spożywamy z jogurtem i wybranymi owocami. Wartości odżywcze:

Wartość energetyczna: 755 kcal
Węglowodany: 114,9g (60%)
Tłuszcz: 19,6g (21%)
Białko 35,5g (18%)

Natalia Krupiak dietetyk

Fot. kp koncept

Przepis na śniadanie dla biegacza z granolą został przygotowany przez dietetyczkę Natalię Krupiak z Centrum Fit Dietetyk Wrocław, którego specjaliści opracowują zarówno indywidualne plany żywieniowe, jak i analizują dotychczasowe sposoby odżywiania. Zaś na oficjalnym profilu Facebook dietetycy Centrum podpowiadają, jak dbać o własne odżywianie i poprawnie zbilansowane posiłki. Jeśli chcesz sprawdzić pozostałe przepisy Natalii, zerknij na jej profil Facebook.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

  1. Katarynka pisze:

    Robiłam dzisiaj na śniadanie przed bieganiem na 20 km. Super się sprawdziła. Dużo energii. Jak się skomponuje fajne składniki, dużo owoców, to sila na biegu jest 🙂 Dzięki! Czekam na więcej propozycji śniadaniowych!

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Wahania masy ciała a cellulit, nadmiar skóry i rozstępy. Jak z nimi walczyć?

W czasie całego życia nasza waga mniej lub bardziej się zmienia. Czasem chudniemy, by za chwilę znów przytyć. Takie zachowanie organizmu może być spowodowane różnymi czynnikami, m.in. problemami zdrowotnymi czy stresem. Inaczej ma się sprawa, jeśli wahania wagi są efektem świadomej decyzji i pracy – na przykład poprzez regularne treningi biegowo-siłowe. Ważne, by w tych dążeniach nie stracić kontroli nad prawidłową masą ciała, a krępujące problemy skórne trzymać z daleka. Jak tego wszystkiego dokonać? (więcej…)