Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami
Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami [ŚNIADANIE BIEGACZA]

polecane

Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami [ŚNIADANIE BIEGACZA]

Wrocławskie Centrum Fit Dietetyk
Lipiec 12, 2019
Przepisy

Jakie śniadanie przygotować, aby nabrać siły na późniejsze bieganie? Co zjeść w dzień treningowy? Poniżej znajduje się świetny przepis na czekoladową granolę z patelni z jogurtem i owocami.

Czekoladowa granola z patelni z jogurtem i owocami

Składniki na śniadanie dla biegacza:

✔ 80 g płatków owsianych
✔ 30 g dowolnych pestek/orzechów
✔ 20 g rodzynek
✔ 5 g kakao
✔ 35 g miodu/syropu z agawy
✔ 1 skyr naturalny
✔ 50 g dowolnych owoców jagodowych

Moja dzisiejsza propozycja śniadaniowa w pełni naładuje organizm w potrzebną energię, którą będzie można spożytkować podczas treningu. Przygotowanie śniadania należy rozpocząć od płatków owsianych, które wraz z nasionami i orzechami prażymy na suchej patelni na małym ogniu, często mieszając. Gdy osiągną odpowiednią chrupkość, zdejmujemy patelnię z palnika, a następnie dodajemy miód, kakao i rodzynki – całość należy dobrze wymieszać. Granolę przekładamy do miseczki i zostawiamy do ostygnięcia. Można ją przygotować wcześniej i przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku. Po ostygnięciu granolę kruszymy i spożywamy z jogurtem i wybranymi owocami. Wartości odżywcze:

Wartość energetyczna: 755 kcal
Węglowodany: 114,9g (60%)
Tłuszcz: 19,6g (21%)
Białko 35,5g (18%)

Natalia Krupiak dietetyk

Fot. kp koncept

Przepis na śniadanie dla biegacza z granolą został przygotowany przez dietetyczkę Natalię Krupiak z Centrum Fit Dietetyk Wrocław, którego specjaliści opracowują zarówno indywidualne plany żywieniowe, jak i analizują dotychczasowe sposoby odżywiania. Zaś na oficjalnym profilu Facebook dietetycy Centrum podpowiadają, jak dbać o własne odżywianie i poprawnie zbilansowane posiłki. Jeśli chcesz sprawdzić pozostałe przepisy Natalii, zerknij na jej profil Facebook.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

  1. Katarynka pisze:

    Robiłam dzisiaj na śniadanie przed bieganiem na 20 km. Super się sprawdziła. Dużo energii. Jak się skomponuje fajne składniki, dużo owoców, to sila na biegu jest 🙂 Dzięki! Czekam na więcej propozycji śniadaniowych!

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Żele energetyczne bez popijania – test Squeezy (Super) Drink Gel

Żele energetyczne bez popijania dla biegaczy - czy ktoś produkuje je i robi to dobrze? Testujemy dwa żele energetyczne: Squeezy Drink Gel oraz Squeezy Super Drink Gel.  (więcej…)