Niecodzienna propozycja na lunch – zupa tajska z kurczakiem

polecane

Niecodzienna propozycja na lunch – zupa tajska z kurczakiem

Wrocławskie Centrum Fit Dietetyk
Marzec 1, 2019
Przepisy Zupy

Niecodzienna propozycja na lunch do pracy w postaci pysznej i rozgrzewającej od środka zupy tajskiej z kurczakiem. Jest to także idealna propozycja dla osób, które poszukują ciekawych smaków i lubią tajską kuchnię. Jak przygotować tę zupę?

lunch do pracy zupa tajska z kurczakiem

Składniki do zupy tajskiej z kurczakiem:

✔️ filet z kurczaka 2 piersi
✔️ cebula 1 sztuka
✔️ mleko kokosowe porcja około 300 g
✔️ czosnek 1 ząbek
✔️ pieczarki kilka sztuk (4-5)
✔️ olej kokosowy lub oliwa 1 łyżeczka
✔️ papryka mała sztuka
✔️ przyprawy: kurkuma, curry, pieprz, chili, sól
✔️ opcjonalnie pasta curry, trawa cytrynowa, kolendra, limonka

W garnku rozgrzać olej/oliwę, dodać pokrojoną cebulę i czosnek, podsmażyć, następnie wrzucić kurczaka pokrojonego w cienkie paski. Po chwili dodać cienkie plaserki papryki i chwilę poddusić. Zalać wodą, dodać pieczarki pokrojone w cienkie paski, opcjonalnie dorzucić trawę cytrynową i/lub pastę curry i gotować ok 15 minut. Doprawić wg uznania solą, pieprzem, ostrą papryczką, curry, kurkumą, sokiem z limonki i kolendrą.

Kaloryczność to ok. 200-400 kcal na porcję w zależności od jej wielkości.

dietetyk

Fot. kp koncept

Przepis na zupę tajską z kurczakiem został przygotowany przez dietetyczkę Paulinę Limanowską z Centrum Fit Dietetyk Wrocław, którego specjaliści opracowują zarówno indywidualne plany żywieniowe, jak i analizują dotychczasowe sposoby odżywiania. Zaś na oficjalnym profilu Facebook dietetycy Centrum podpowiadają, jak dbać o własne odżywianie i poprawnie zbilansowane posiłki.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Rolowanie mięśni – co daje i jak się rolować?

Rolowanie mięśni uśmierza ból i przywraca odpowiedni poziom napięcia mięśniowego po intensywnym treningu. Rzetelnie przeprowadzone rolowanie sprawi także, że do mięśni napłynie więcej substancji odżywczych, co przełoży się na lepsze nawodnienie tkanek, przyspieszenie procesu regeneracji oraz przyjemne dla ciała odprężenie. Jaka jest pełna lista korzyści automasażu specjalnym wałkiem? Jak wykonywać tę czynność? Czy to boli? (więcej…)