Danuta Urbanik i jej plan treningowy

polecane

Danuta Urbanik i jej plan treningowy

Kamil Nowak
Grudzień 6, 2015
Poradniki

Jaki plan treningowy stosuje znana biegaczka Danuta Urbanik? W materiale prezentujemy trzytygodniowy autentyczny trening biegowy realizowany w 2015 roku. Zobacz, jak wyglądały poszczególne akcenty treningowe. 

danuta urbanik

Dobry plan treningowy to jakby ćwiartka sukcesu, która prowadzi nas do osiągnięcia zamierzonego celu. I chociaż to nie gwarantuje poprawy wyniku, znajomość treningów doświadczonych biegaczy może pomóc nam w szybszym dotarciu do mety. Nie jest to również jedyna zaleta, która bezpośrednio płynie z takiej znajomości treningów. Rozplanowanie poszczególnych sesji, trening uzupełniający, czas poświęcony na regenerację, łączenie poszczególnych akcentów, to tylko niektóre cenne informacje, jakie jesteśmy w stanie uzyskać, po głębszej analizie takiej rozpiski treningowej. Wnikliwemu biegaczowi taki materiał pozwoli jeszcze bardziej przeanalizować własny trening i służy podpowiedzią, co można ulepszyć lub czego spróbować na własnej skórze.

Plan treningowy Danuty Urbanik

Poniżej znajduje się rozpiska treningów Danuty Urbanik, która realizowana była przez dwa tygodnie przed wyjazdem na obóz treningowy, jak również pokazany jest jeden tydzień planu z obozu biegowego.

I tydzień Trening biegowy
Poniedziałek OBW1 10 km (4:47) + sprawność 20 minut + siłownia, R  8 x 30 m, plus ćwiczenia z taśmami TRX 1 godz. , R  6 x 30 m
Wtorek OBW1 3 km + sprawność 20 minut + R 5 x 100 m, plus OBW2 8 km ( 3:48, 3:47, 3:43, 3:42, 3:42, 3:40, 3:43, 3,42) + 2 km trucht + 10 minut rozciągania
Środa OBW1 15 km (4:31) + sprawność 15 minut
Czwartek OBW1 10 km + sprawność 20 minut + piłka lekarska 200 rzutów, rozciąganie 10 minut
Piątek OBW1 10 km + sprawność 20 minut + siłownia + ćwiczenia na taśmach TRX 40 minut + R 6 x 30 m
Sobota OBW1 3 km + sprawność 20 minut  + R 5 x 100 m + Zabawa biegowa 3 x 4 x 500 m (1.35-40) +  pms  4 minuty + trucht 2 km
Niedziela OBW1 10 km + sprawność 5 minut
II tydzień Trening biegowy
Poniedziałek OBW1 10 km + sprawność 20 minut + siłownia / 40 minut z taśmami TRX,  R  8 x 30 m
Wtorek OBW1 3 km + sprawność 15 minut + R  4 x 100 m + OBW2 9 km (3:47, 3:46, 3:44, 3:45, 3:47, 3:46, 3:45, 3:44, 3:44) + trucht 2 km
Środa OBW1 12 km (4:32) + sprawność 20 minut + piłka lekarska 30 minut +wykroki z piłką +  3 x 20 m + R  10 x 30 m + rozciąganie
Czwartek OBW1 3 km + sprawność 20 minut + R 4 x 100 x + Zabawa biegowa 3 x 5 x 300 m (po 57-60 sekund) + trucht 2 km
Piątek OBW1 10 km + sprawność 10 minut
Sobota OBW1 3 km + sprawność 15 minut + R 4 x 80 m + Zabawa biegowa 2 x 4 x 2,5 minuty (około 800 m) p 1:30 + trucht 3 km
Niedziela OBW1 12 km + sprawność 10 minut + rozciąganie 10 minut
III Tydzień Trening Biegowy – wyjazd do Szklarskiej Poręby na obóz biegowy
 Poniedziałek OBW1 8 km + sprawność 15 minut
Wtorek I sesja – OBW1 3,5 km + sprawność 10 minut + R 4 x 80 m + OBW2 8 km (3:35, 3:37, 3:43, 3:40, 3:43, 3:41, 3:44, 3:42) + trucht 2,5 km

II sesja – OBW1 6 km + sprawność 30 minut + lekka siłownia

Środa I sesja – OBW1 8 km + sprawność 15 minut + szybki bieg 2 x 5 x 200 m po 38 sekund + trucht 2,5 km

II sesja – OBW1 8 km + sprawność 15 minut + trening obwodowy

Czwartek OBW1 18 km (4:45) + sprawność 10 minut + odnowa / masaż
Piątek OBW1 3,5 km + sprawność 15 minut +  R 3 x 80 m + OBW2 8 km (3:47, 3:49, 3:49, 3:49, 3:53, 3:40) + trucht 3 km + rozciąganie 10 minut
Sobota OBW1 8 km + sprawność 15 minut + podbiegi  2 x 5 x 200 m + trucht 2 km
Niedziela OBW1 22 km – wycieczka w góry + odnowa / masaż

Danuta Urbanik – Srebrna medalistka Mistrzostw Europy w przełajach, 4. zawodniczka Młodzieżowych Mistrzostw Europy, uczestniczka HMŚ, Multimedalistka Mistrzostw Polski. Oficjalny profil na Facebooku Pani Danuty Urbanik znajdziesz tutaj.

Zdjęcia Pani Danuty Urbanik prezentujemy dzięki uprzejmości portalu OlesnickiSport.pl

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

  1. Kuba Gieryk pisze:

    Nieźle biega. Pewnie na torze nie miałbym z nią szans..

  2. Justyna Chudzik pisze:

    Super babeczka 😉

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Co zjeść przed bieganiem, aby starczyło sił na treningu?

Podpowiadamy co zjeść przed bieganiem, aby wyjść na trening i mieć sporo siły od początku do samego końca. Tylko, co można zjeść przed bieganiem, aby żołądek nie zaprotestował?  (więcej…)