bieganieuskrzydla.pl

Plan treningowy pod maraton Emila Dobrowolskiego (ostatni miesiąc)

Listopad 11, 2015

Jak wyglądał plan treningowy w ostatnim miesiącu przygotowań pod maraton Emila Dobrowolskiego? Zobacz jak zaplanowane są poszczególne sesje treningowe, tygodniowa liczba kilometrów oraz czas poświęcony na regenerację, tego znanego maratończyka. 

 

plan treningowy

 

Dobry plan treningowy to jakby ćwiartka sukcesu, która prowadzi nas do osiągnięcia zamierzonego celu. I chociaż to nie gwarantuje poprawy wyniku, znajomość treningów doświadczonych biegaczy może pomóc nam w szybszym dotarciu do mety. Nie jest to również jedyna zaleta, która bezpośrednio płynie z takiej znajomości treningów. Rozplanowanie poszczególnych sesji, trening uzupełniający, czas poświęcony na regenerację, łączenie poszczególnych akcentów, to tylko niektóre cenne informacje, jakie jesteśmy w stanie uzyskać, po głębszej analizie takiej rozpiski treningowej. Wnikliwemu biegaczowi taki materiał pozwoli jeszcze bardziej przeanalizować własny trening i służy podpowiedzią, co można ulepszyć lub czego spróbować na własnej skórze.

 

Poniżej znajduje się rozpiska treningów pod maraton Emila Dobrowolskiego, którą zrealizował w trakcie swoich przygotowań.

Dzień tygodnia I sesja treningowa II sesja treningowa
Niedziela B1 20 km w tym 10x 20 sekund, przerwa 40 sekund
Poniedziałek B1 10 km, 10x 350, podbieg B1 3 km B1 8 km,10x 100R, B1 2 km
Wtorek B1 24 km B1 6 km,10x R, B1 2 km
Środa B1 4,5 km, 4x 4 km p. 5 minut, B1 4.5 km
Czwartek B1 16 km B1 10 km, 10x 100 R, B1 2 km
Piątek B1 12 km
Sobota wolne
Niedziela B1 12 km
Poniedziałek  B1 10 km, 10x 100 A, 10x 100 R, B1 2 km
Wtorek B1 18 km w tym 10x 30 sekund, przerwa 1 minuta 30 sekund
Środa B1 4 km BC 14 km, B1 4 km
Czwartek B1 18 km
Piątek B1 10x 100 W, 5x 100 R, B1 1 km
Sobota B1 4 km, 8x 2km przerwa 3 minuty 30 sekund, B1 2 km
Niedziela B1 12 km
Poniedziałek B1 20 km w tym 10x 20 sekund, przerwa 40 sekund
Wtorek 10x 3 minuty, przerwa 2 minuty 30 sekund
Środa B1 34 km
Czwartek B1 18 km, w tym 15x 30 sekund, przerwa 1 minuta 30 sekund
Piątek B1 10 km
Sobota Start na dystansie 10 km z wynikiem 31.17
Niedziela B1 16 km
Poniedziałek B1 10 km, 10x 100 A, 10x 100 W, 10x 100 R, B1 2 km
Wtorek B1 18 km
Środa B1 3 km BC 10 km, B1 3 km w tym 5x 100 R
Czwartek B1 16 km w tym 10x 20 sekund, przerwa 40 sekund
Piątek B1 14 km
Sobota B1 6 km, 5x R
Niedziela Start w maratonie

Dotychczasowe wyniki Emila:
PB: Maraton – 2:13’50, Poznań 2015
PB: 21 km – 1:04’41, Dallas 2015
PB: 10 km – 29:52, Grudziądz 2015

 

Wybrane osiągnięcia:
Srebrny medalista Mistrzostw Polski w biegu na 5 km w 2015
Srebrny medalista Mistrzostw Polski w maratonie 2014
Srebrny medalista w biegach przełajowych Mistrzostw Polski w 2014
Brązowy medalista Mistrzostw Polski na 10 km 2014
Brązowy medalista Mistrzostw Polski w półmaratonie 2013
Brązowy medalista Mistrzostw Polski w maratonie 2010

 

Emil Dobrowolski

 

Bardzo dziękujemy Panu Emilowi Dobrowolskiemu za przedstawienie naszym czytelnikom swojego planu treningowego. Zapraszamy do śledzenia Pana Emila na stronie Facebook.com/runemildobrowolski.

 

Jedna odpowiedź do “Plan treningowy pod maraton Emila Dobrowolskiego (ostatni miesiąc)”

  1. Roman Padowski napisał(a):

    Dobrze wiedzieć jak ćwiczy elita. Jedyny minus to taki, że nie ma podanego w tym planie tempa, albo zakresu w jakim biega Emil.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Przeczytaj również

Plan treningowy dla początkujących biegaczy. Cel: 30 minut biegu ciągłego

Jak powinien wyglądać plan treningowy dla początkujących biegaczy? Ile czasu powinien zajmować trening i na co zwrócić szczególną uwagę – tego wszystkiego dowiecie się z planu treningowego przygotowanego przez Krzysztofa Szymanowskiego - czołowego polskiego biegacza. Z tak zaplanowanymi sesjami nie nabawicie się kontuzji czy urazów. (więcej…)