W niedzielę Półmaraton Gdańsk trasa
W niedzielę Półmaraton Gdańsk im. Pawła Adamowicza [TRASA]

polecane

W niedzielę Półmaraton Gdańsk im. Pawła Adamowicza [TRASA]

Jerzy Stawiński
Listopad 14, 2019
Biegi

W niedzielę, 17 listopada odbędzie się Półmaraton Gdańsk im. Pawła Adamowicza. Punktualnie o godzinie 9:00 zawodnicy wyruszą na trasę liczącą 21,0975 km poprowadzoną ulicami Gdańska. Jakimi ulicami będą się poruszać biegacze? Jakie utrudnienia w ruchu czekają miasto?

Półmaraton Gdańsk trasa

Półmaraton Gdańsk 2019 im. Pawła Adamowicza tradycyjnie rozpocznie się przed centrum wystawienniczo-konferencyjnym AmberExpo. Zawodnicy będą mieli niepowtarzalną okazję do ścigania się na największych arteriach Gdańska. W zasięgu wzroku biegaczy będą symbole miasta, czyli m.in.: tereny Stoczni, żurawie Kone, budynek Europejskiego Centrum Solidarności, Pomnik Trzech Krzyży czy słynny biurowiec Zieleniak. Zawodnicy biegu Półmaraton Gdańsk 2019 będą mogli podziwiać Aleję Zwycięstwa, ulice Wrzeszcza czy urokliwy Parki Oliwski. Koniec trasy to już niepowtarzalny widok na bursztynową kopułę Stadionu Energa Gdańsk i meta w gościnnych halach AmberExpo.

Trasa Półmaraton Gdańsk jest płaska, szybka, poprowadzona w 100% po asfalcie i atestowana przez PZLA. Szczegółowy jej przebieg prezentuje się następująco: START – Żaglowa, Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Piastowskie, Aleja Zwycięstwa, Aleja Grunwaldzka, Pomorska, Chłopska, Obrońców Wybrzeża, Czarny Dwór, Droga Zielona, Marynarki Polskiej, Żaglowa, META – Hala AmberExpo.

Półmaraton Gdańsk utrudnienia w ruchu

Zawodnicy biorący udział w półmaratonie zablokują wiele ulic. Start biegu zaplanowano na godzinę 9:00. Na pokonanie całej trasy 21,0975 km zawodnicy mają regulaminowe 3 godziny i 30 minut. Oznacza to, że utrudnienia w ruchu będą występować już w niektórych rejonach miasta od godziny 4:00 i potrwają do godz. 13:00. Ale uwaga! Niektóre ulice m.in. Żaglowa, gdzie zlokalizowany jest start oraz meta, będą zamknięte przez większą część dnia.

Półmaraton Gdańsk trasa i utrudnienia w ruchu

Wszystkie ulice, na których będą poruszać się uczestnicy półmaratonu będą zamknięte dla ruchu kołowego. Ponieważ limit czasu na przebiegnięcie trasy wynosi 3,5 h od momentu startu biegu głównego (godz. 9:00), więc utrudnienia w ruchu zakończą się dopiero w okolicach godziny 13:00. Wówczas na mecie powinien pojawić się ostatni biegacz. Ruch na poszczególnych ulicach miasta będzie sukcesywnie przywracany, gdy tylko zawodnicy opuszczą konkretne fragmenty trasy. Planuje się następujące czasowe ograniczenia w ruchu dla ulic:

Żaglowa (START/META) – całkowite zamknięcie – 7.00-16.30; Marynarki Polskiej (kierunek Centrum) – 8.30-11.30; Jana z Kolna (kierunek Nowy Port) w godzinach 8.30-10.30; Jana z Kolna (kierunek Centrum) – 8.30-10.30; Wały Piastowskie – 8.30-11.10; Podwale Grodzkie – 4.00-11.30; Błędnik (zwężenie do 1 pasa ruchu) – 4.00-11.30; Zwycięstwa – czołg (zwężenie do 1 pasa ruchu) w godzinach 4.30-11.45; Zwycięstwa/Hallera (zwężenie do 1 pasa ruchu) – 4.30-12.00; Grunwaldzka/Jaśkowa Dolina (zwężenie do 1 pasa ruchu) – 5.00-12.30; Grunwaldzka/Abrahama (zwężenie do 1 pasów ruchu) – 5.00-12.45; Grunwaldzka/Derdowskiego (zwężenie do 2 pasów ruchu) w godzinach 5.00-13.00; Pomorska (kierunek Jelitkowo) – 7.15-13.00; Chłopska (kierunek Zaspa) – 9.30-13.30; Czarny Dwór (kierunek Hallera)- 9.30-13.30; Płażyńskiego (kierunek Marynarki Polskiej) – 9.30-14.00; Marynarki Polskiej (kierunek Centrum) – 8.30-15.00.

Harmonogram Półmaraton Gdańsk 2019 im. Pawła Adamowicza, niedziela 17 listopada:
✅7:00 – 13:00 EXPO oraz inne atrakcje
✅09:00 start Półmaraton Gdańsk im. Pawła Adamowicza oraz Biegu na Piątkę
✅09:13 pierwsi zawodnicy dystansu 5 km na mecie
✅10:00 pierwsi zawodnicy półmaratonu na mecie
✅12:30 ceremonia dekoracji
✅12:30 zamknięcie trasy wyścigu
✅13:00 zakończenie AMBEREXPO Półmaraton Gdańsk im. Pawła Adamowicza

Pozostałe bieżące informacje są tutaj:
https://bieganieuskrzydla.pl/tag/polmaraton-gdansk/

Źródło: https://polmaratongdansk.pl/polmaraton/trasa/; fot. Półmaraton Gdańsk

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Trening interwałowy – zaplanuj go w domu, biegaj sprawniej

Trening interwałowy (potocznie: interwały) może niezwykle szybko poprawić wyniki biegowe, wzmocnić mięśnie i sprawniej redukować tkankę tłuszczową. Aby tak się stało, trzeba go jednak zaplanować i starannie przebiec. Na przykładzie aplikacji Polar Flow pokażemy, jak biegać interwały i jak je zaplanować.  (więcej…)