Adidas kupuje firmę Runtastic za prawie 240 milionów dolarów. Jest to najprawdopodobniej odpowiedź na zakup Endomondo przez konkurencję.
Runtastic jest jedną z najbardziej znanych aplikacji do śledzenia aktywności sportowych. Oferuje bogatą bazę rozwiązań jak: rejestrowanie trasy biegacza, dziennik ćwiczeń, wirtualny trener oraz wiele statystyk związanych z naszym treningiem. Poza aplikacjami Runtastic to także różnego rodzaju urządzenia treningowe – wagi sportowe, monitory pracy serca, zegarki z GPS czy nawet opaski fitness.
Cała transakcja pokazała, że Runtastic zajmuje wysoką pozycję w świecie aplikacji fitness oraz podkreśla rolę, jaką takie narzędzia odgrywają wśród osób podejmujących aktywność fizyczną (z bieganiem na czele).
Firma informuje, że aplikacja zachowa swoją dawną nazwę i będzie funkcjonować wewnątrz grupy Adidas jako oddzielny podmiot. Niebawem pojawią się kolejne aktualizacje i poprawki, nad którymi do tej pory pracowano.