14. PZU Półmaraton Warszawski prezentuje się imponująco ze względu na liczby. Na starcie tego wydarzenia powinno pojawić się około 13 tys. biegaczy. Wśród nich pobiegnie ponad 1000 osób z pomarańczowymi numerami akcji charytatywnej #BiegamDobrze. Co jeszcze wiadomo o tegorocznym wiosennym półmaratonie?
Marek Tronina, dyrektor 14. PZU Półmaratonu Warszawskiego
14. Półmaraton Warszawski otrzymał certyfikat IAAF Road Race Silver Label. To wyróżnienie oznacza, że spełnionych zostało wiele rygorystycznych wytycznych międzynarodowej organizacji IAAF.
– Jesteśmy dumni, że doprowadziliśmy organizację biegu do tak wysokiego poziomu. Zostaliśmy wyróżnieni, co niewątpliwie cieszy. Jednym z głównych założeń, aby otrzymać odznakę Silver jest to, aby spełniać wymóg IAAF-u, który wskazuje liczbę najlepszych zawodników, którzy powinni wystartować w biegu. Nowością jest fakt, że organizacja ta tworzy w grudniu zamkniętą listę elity, obowiązującą przez cały następny rok. I teraz jednym z warunków otrzymania konkretnej odznaki jest spełnienie wymogu obecności na danej imprezie pewnej liczby zawodników i zawodniczek, których nazwiska widnieją na wspomnianej liście. W przypadku odznaki Silver chodzi dokładnie o obecność sześciu mężczyzn i sześć kobiet – mówi Marek Tronina, dyrektor Fundacji „Maraton Warszawski”, która organizuje bieg.
W ramach akcji #BiegamDobrze uczestnicy zbierają środki na jedną z dziesięciu dostępnych fundacji: Amnesty International, Dajemy Dzieciom Siłę, Rak’N’Roll, Synapsis, Wcześniak, WWF Polska, Polska Akcja Humanitarna, UNICEF, Spartanie Dzieciom, NOC IRON – Fundacja Krzewienia Kultury Fizycznej. Od debiutu akcji w 2015 roku udało się uzbierać łącznie przeszło 4 mln złotych. W pierwszym roku dla akcji pobiegło 166 zawodników, zaś w tym roku, podczas 14. PZU Półmaratonu Warszawskiego będzie to ponad 1000 osób. W 2015 roku udało się uzbierać 312 tys. złotych. Podczas marcowego biegu już ustanowiony został rekord, bowiem osiągnięto 700 tys. złotych, ale w dalszym ciągu akcji trwa. Kwota może jeszcze przekroczyć 1 mln złotych!
Grzegorz Pocztarski – Marketing Director w New Balance Polska (pierwszy od lewej)
New Balance nowym głównym sponsorem biegu! Marka zadba o dostarczenie potrzebnego sprzętu sportowego oraz produkcję oficjalnych koszulek. New Balance jest partnerem najbardziej uznanych maratonów na świecie – w Nowym Jorku, Londynie czy Rotterdamie przez co marka doskonałe rozumie idee promowania biegania.
– Jest to duże wyzwanie, ale także radość. W naszym zespole jest wielu biegaczy, więc chcemy angażować się i wspierać organizację wydarzenia – mówił podczas konferencji Grzegorz Pocztarski – Marketing Director w New Balance Polska. – Chcemy zagrzewać zawodników na trasie, szczególnie w kluczowych momentach, kiedy potrzebne jest solidne wsparcie i doping do walki. W trakcie Expo będziemy dostępni na stoisku New Balance, na które serdecznie zaprasza. W ramach targów przed Półmaratonem Warszawskim będziemy serwować wiele atrakcji osobom, które nas odwiedzą – dodaje.
Nagroda dla 100 000 finishera Półmaratonu Warszawskiego? 95970 – tyle razy przekraczana była meta Półmaratonu Warszawskiego od jego pierwszej edycji z 2006 roku. Oznacza to, że osoba, która jako 4030 przekroczy linię mety tegorocznego 14. PZU Półmaratonu Warszawskiego, będzie 100-tysięcznym finisherem w historii imprezy. Jak informuje Fundacja „Maraton Warszawski”, czyli organizator półmaratonu, dla tej osoby przygotowywana jest specjalna niespodzianka. Szczegóły już wkrótce!
Przy okazji konferencji zaprezentowano oficjalny medal 14. PZU Półmaratonu Warszawskiego:
Faworyci do wygranej:
Autor: Kamil Nowak; fot. wykonano na konferencji prasowej 14. PZU Półmaratonu Warszawskiego, 20 marca 2019 roku w Warszawie