Poznań Maraton 2018: plany treningowe

polecane

Poznań Maraton 2018: plany treningowe

Kamil Nowak
lipiec 18, 2018
Biegi

19. PKO Poznań Maraton startuje dokładnie za 87 dni – 14 października 2018 r. Do tego wielkiego święta biegowego stolicy Wielkopolski trzeba się starannie przygotować, bowiem dystans 42,195 km nie należy do łatwych. Najlepiej ćwiczyć z profesjonalnym planem treningowym. Dwa warianty – jeden dla debiutantów, a drugi dla zaawansowanych – przygotował Paweł Grzonka z grupy biegowej Night Runners.

Piękno maratonu tkwi w jego trudności. Sięgnięcie po tytuł maratończyka nie przyjdzie łatwo i wymagać będzie od aspirującego biegacza wiele motywacji, wyrzeczeń czy poświęcenia własnego czasu na treningi do zawodów. Ważne jest, aby trenować „z głową”, bo maraton to nie tylko dystans 42 kilometrów i 195 metrów, który trzeba przebiec, ale też test wytrzymałościowy dla całego organizmu. W sprawnie działającej maszynie liczy się każdy jej element, bo prawdziwego biegacza definiuje najsłabsze ogniwo – najsłabiej wyćwiczony mięsień. Osoby przygotowujące się pierwszy raz do udziału w maratonie tzw. debiutanci mogą korzystać z opublikowanych planów treningowych do 19. PKO Poznań Maraton. Bardziej zaawansowana wersja treningów przyda się doświadczonym biegaczom.

Plany przygotowane są na 14 tygodni. Dla biegaczy zainteresowanych treningami w grupie przygotowano – w poniedziałki i czwartki – spotkania w ramach zajęć Night Runners na Malcie i Cytadeli. Treningi będą prowadzone pod 3 grupy: na debiut, na czas 3:50-4:00 i na 3:30-3:40. Weekendowe biegi odbywać się będą nad Rusałką. Link do planów treningowych jest tutaj.

Wszystkie najświeższe informacje o tegorocznym maratonie w Poznaniu publikujemy w specjalnej sekcji.

Źródło: na podstawie; fot. otwieracz Adam Ciereszko

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Polar OH1 – niezależny pomiar tętna – recenzja

Polar OH1 to niezależny optyczny sensor pomiaru tętna zakładany na rękę, w celu otrzymania bieżących informacji o pracy serca podczas treningu. Sensor może współpracować bezprzewodowo poprzez Bluetooth Smart z zegarkami, opaskami fitness lub innym kompatybilnym sprzętem, ale nie jest to wymagane. Jak w pełni wykorzystać potencjał Polar OH1? Jaka jest jego dokładność? (więcej…)