bieganieuskrzydla.pl

Poznań Maraton 2018: plany treningowe

Lipiec 18, 2018

19. PKO Poznań Maraton startuje dokładnie za 87 dni – 14 października 2018 r. Do tego wielkiego święta biegowego stolicy Wielkopolski trzeba się starannie przygotować, bowiem dystans 42,195 km nie należy do łatwych. Najlepiej ćwiczyć z profesjonalnym planem treningowym. Dwa warianty – jeden dla debiutantów, a drugi dla zaawansowanych – przygotował Paweł Grzonka z grupy biegowej Night Runners.

 

 

Piękno maratonu tkwi w jego trudności. Sięgnięcie po tytuł maratończyka nie przyjdzie łatwo i wymagać będzie od aspirującego biegacza wiele motywacji, wyrzeczeń czy poświęcenia własnego czasu na treningi do zawodów. Ważne jest, aby trenować „z głową”, bo maraton to nie tylko dystans 42 kilometrów i 195 metrów, który trzeba przebiec, ale też test wytrzymałościowy dla całego organizmu. W sprawnie działającej maszynie liczy się każdy jej element, bo prawdziwego biegacza definiuje najsłabsze ogniwo – najsłabiej wyćwiczony mięsień. Osoby przygotowujące się pierwszy raz do udziału w maratonie tzw. debiutanci mogą korzystać z opublikowanych planów treningowych do 19. PKO Poznań Maraton. Bardziej zaawansowana wersja treningów przyda się doświadczonym biegaczom.

 

Plany przygotowane są na 14 tygodni. Dla biegaczy zainteresowanych treningami w grupie przygotowano – w poniedziałki i czwartki – spotkania w ramach zajęć Night Runners na Malcie i Cytadeli. Treningi będą prowadzone pod 3 grupy: na debiut, na czas 3:50-4:00 i na 3:30-3:40. Weekendowe biegi odbywać się będą nad Rusałką. Link do planów treningowych jest tutaj.

 

Wszystkie najświeższe informacje o tegorocznym maratonie w Poznaniu publikujemy w specjalnej sekcji.

 

Źródło: na podstawie; fot. otwieracz Adam Ciereszko

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Przeczytaj również

Jak odpoczywać po wysiłku na zawodach typu maraton, półmaraton?

Jak odpoczywać po długim wysiłku na zawodach typu maraton, półmaraton etc.? Kiedy pierwszy raz wyjść na trening po takich biegach? Jakie zabiegi wspomogą regenerację? O przebiegu kolejnych dni będących następstwem wyczerpujących zawodów opowiemy poniżej. (więcej…)