bieganieuskrzydla.pl

Porady Gehwol: Ćwiczenia dla zdrowia stóp

Sierpień 27, 2016

Obecnie coraz chętniej dbamy o aktywność fizyczną. Często zapominamy jednak o bardzo istotnej grupie mięśniowej, jaką są mięśnie stóp, a to może prowadzić do deformacji. Co robić, aby nie dopuścić do powstania tego problemu?

 

Jarosław Skiba Gehwol

 

Stopy narażone są na niemałe obciążenia, ponieważ to właśnie one dźwigają całymi dniami ciężar naszego ciała. Zdarza się, że dochodzi przez to do deformacji – płaskostopia, koślawości lub szpotawości stóp. Z takimi problemami boryka się aż 90% naszego społeczeństwa. Aby temu przeciwdziałać, należy wykonywać specjalne ćwiczenia. Są one proste i nie wymagają dużej ilości czasu, a w znaczący sposób mogą przyczynić się do poprawy zdrowia naszych stóp.

Po ciężkim dniu warto ulżyć naszym stopom, rozciągając je w domowym zaciszu lub korzystając z oferty klubów fitness. Zajęcia takie jak stretching, joga czy pilates pomogą w rozciągnięciu stóp w różnych płaszczyznach. Sportem dobrym dla stóp jest także pływanie, które dba o ich odpowiednie ukrwienie. Osoby cierpiące na przykurcze powinny spróbować pływania w płetwach – sprzęt ten rozciąga staw skokowy i bardzo rozluźnia nogę.

 

Informacja prasowa / więcej na: Gehwol

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Przeczytaj również

Co szybciej spali tłuszcz: interwały czy trening cardio?

Chcesz spalić tłuszcz podczas biegania? Co będzie efektywniejsze: interwały, czy może trening cardio? Jak oba treningi wpływają na przemiany tłuszczowe? O to wszystko pytamy Igora Dzierżanowskiego – dietetyka i trenera personalnego. (więcej…)