Owsianka na śniadanie z cukinią i malinami
Owsianka na śniadanie? Tak, ale z cukinią i malinami!

polecane

Owsianka na śniadanie? Tak, ale z cukinią i malinami!

Wrocławskie Centrum Fit Dietetyk
Luty 6, 2019
Przepisy

Owsianka jest świetną opcją zarówno na zdrowe, jak i szybkie w przygotowaniu śniadanie. Wiele osób unika jej jak ognia, inni zaś gotują ją prawie codziennie w przeróżnych wariantach, od słonych do słodkich. Tym razem prezentujemy przepis na owsiankę z cukinią i malinami.

fit owsianka z cukinią i malinami

Składniki do owsianki:
✔️Cukinia 100-120 g
✔️Woda 250 ml
✔️Płatki owsiane 40 g
✔️Mąka ryżowa 10 g + 100 ml wody
✔️Odżywka białkowa 20 g (można zamiast niej podać owsiankę z jogurtem – jako inne źródło białka)
✔️Erytrytol (słodzik);
✔️100 g malin mrożonych

Kaloryczność owsianki z odżywką białkową to 320 kcal, w tym białko 25 g, węglowodany 40 g, tłuszcz 4 g.

Cukinię należy zetrzeć na drobnych oczkach, wrzucić do garnka, dolać wodę i zagotować. Gdy woda z cukinią będzie się gotować, dodać płatki owsiane z erytrytolem, gotować do miękkości płatków. Mąkę ryżową wymieszać z wodą, dolać do gotujących się płatków i mieszać do momentu zgęstnienia. Całość zdjąć z ognia, wymieszać z malinami, a na końcu dodać odżywkę białkową (maliny lekko ostudzą owsiankę, więc odżywka się nie „zwarzy”.

Erytrytol jest słodzikiem, którego indeks glikemiczny wynosi zero, a więc jest dobrym produktem dla osób stosujących diety niskokaloryczne lub bezcukrowe.

Natalia Krupiak dietetyk

Fot. kp koncept

Przepis na owsiankę z cukinią i malinami został przygotowany przez dietetyczkę Natalię Krupiak z Centrum Fit Dietetyk Wrocław, którego specjaliści opracowują zarówno indywidualne plany żywieniowe, jak i analizują dotychczasowe sposoby odżywiania. Zaś na oficjalnym profilu Facebook dietetycy Centrum podpowiadają, jak dbać o własne odżywianie i poprawnie zbilansowane posiłki.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Sen – czy jest dla nas ważny? Kilka istotnych spraw okiem dietetyka

Sen od dawna jest przedmiotem wielu badań. Uczonych często interesuje czas, w trakcie którego następuje pożądana regeneracja organizmu, ale także to, jakie skutki uboczne zachodzą, gdy zaniedbujemy ten proces. Ile czasu poświęcać na wypoczynek? Czy krótki sen może przyczynić się do wzrostu masy ciała? (więcej…)