Nawodnienie kluczem do udanego startu
Nawodnienie kluczem do udanego startu? Eksperci wyjaśniają

polecane

Nawodnienie kluczem do udanego startu? Eksperci wyjaśniają

Kamil Nowak
Luty 13, 2019
Aktualności

ORLEN Warsaw Marathon ogłosił właśnie, że partnerem tytularnym biegu na 10 kilometrów została marka OSHEE. Firma ta będzie obecna zarówno podczas biegu na 10 km, jak i wyścigu na 42,195 km. Żeby ułatwić uczestnikom osiągnięcie jak najlepszych wyników, na trasach będą czekały odpowiednie przekąski i napoje.

Nawodnienie kluczem do udanego startu

Dlaczego odpowiednie nawodnienie jest tak ważne podczas biegu? Zapytaliśmy o to u źródła. Na temat napojów izotonicznych i samego uzupełniania płynów podczas biegania krąży mnóstwo mitów. Dlatego o pomoc w ich obaleniu lub potwierdzeniu poprosiliśmy OSHEE i ekspertów z Akademii Dietetyki Sportowej.

Podczas wysiłku fizycznego generujemy dużą ilość energii w postaci ciepła. Jeżeli jesteśmy odwodnieni, przestajemy radzić sobie z regulacją temperatury wewnątrz organizmu, czego konsekwencją jest pogorszenie zdolności wysiłkowych, a w skrajnych przypadkach udar cieplny – tłumaczy Bartłomiej Pomorski, dietetyk z Akademii Dietetyki Sportowej.

Wiele osób uważa, że podczas biegów na długich dystansach wystarczającym źródłem płynów jest woda. Niestety ustrojowe zasoby energetyczne organizmu są ograniczone, dlatego konieczne jest dostarczanie napojów zawierających węglowodany.

Dodatkowo w przypadku wysokiej temperatury otoczenia dochodzi do dużych strat wody razem z potem, a uczucie pragnienia jest niewystarczającym bodźcem, stymulującym konsumpcję płynów w wystarczającej ilości. W związku z tym warto zaplanować, jaką ilość napojów powinniśmy spożyć na poszczególnych punkach nawodnienia. Osoby uprawiające amatorsko sport często nie są świadome, że układ pokarmowy nie jest przystosowany do spożywania płynów oraz węglowodanów w trakcie długotrwałych ćwiczeń, dlatego warto „trenować jelita” sięgając po napoje izotoniczne i żele energetyczne w okresie treningowym – tłumaczy dietetyk.

Dystans 10 km nie wymaga specjalnych przygotowań żywieniowych, warto jednak zadbać o posiłek przedstartowy, który zapewni uczestnikom komfort żołądkowo-jelitowy na trasie, a także o uzupełnienie płynów przed rozpoczęciem biegu.

Z ogromną przyjemnością zaangażowaliśmy się w tegoroczną edycję ORLEN Warsaw Marathon. To wydarzenie idealnie wpisuje się w DNA marki OSHEE – mówi Mariusz Ryciak, wicedyrektor marketingu OSHEE. – Nasze produkty są odpowiedzią na potrzeby ludzi aktywnych. […] Wspierają nas w tym Ambasadorzy, tacy jak Robert Lewandowski i Joanna Jędrzejczak, którzy pokazują nam wszystkim, jak można przesuwać granice i osiągać mistrzostwo w swojej dziedzinie – dodaje.

Źródło: informacja prasowa; fot. organizator

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Rozwój nowych technologii w pomiarze tętna z nadgarstka

Pomiar tętna stał się jednym z najbardziej wartościowych parametrów, na który zwracają uwagę nie tylko zawodowi biegacze, ale także początkujący adepci biegowi. Ustalanie wartości tętna okazało się bowiem cenne podczas treningu - otrzymujemy rzetelne dane o intensywności, jakości czy chociażby rezerwach organizmu. Jak dokładny jest pomiar tętna z nadgarstka? Odpowiedzi znajdują się w wynikach badań na grupie 50 osób.  (więcej…)