Licznik kroków na rękę
Licznik kroków na rękę. Szukamy najlepszego [WIDEO]

polecane

Licznik kroków na rękę. Szukamy najlepszego [WIDEO]

Edward Królikowski
Sierpień 21, 2019
Sprzęt

Licznik kroków pozwoli na pomiar aktywności ruchowej i kontrolę codziennego wysiłku. Jaki sprzęt wybrać, aby ten był najdokładniejszy? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym materiale wideo.

Jak działa licznik kroków w zegarkach, telefonach czy opaskach na rękę? Urządzenia te wykorzystują 3-osiowe akcelerometry, czyli czujniki pozwalające na zamianę ruchu w cyfrowe pomiary. Najmocniejszą, ale równocześnie najsłabszą stroną funkcji dostarczającej danych o wykonanych krokach jest metoda pomiarowa.

Jak poprawić dokładność zliczania kroków? Co może zrobić użytkownik krokomierza, aby ten liczył kroki staranniej?

Polar sugeruje, aby nosić sprzęt na niedominującej ręce. Marka Garmin także zwraca na to uwagę dopowiadając, że aby zachować dokładne pomiary podczas sytuacji, w których używamy wyłącznie rąk, lepiej jest odpiąć urządzenie z ręki i schować do kieszeni. Firma identycznie radzi wówczas, gdy pchamy wózek spacerowy czy kosiarkę. To właśnie Garmin sygnalizuje, że mycie naczyń, składanie prania lub nawet klaskanie mogą być zliczane jako kroki.

Suunto podpowiada, że aby zwiększyć dokładność śledzenia kroków należy zdefiniować rękę, na której noszone są urządzenia takie jak Suunto 3 Fitness i Suunto 5. Wybór pomiędzy lewą a prawą ręką ma kolosalne znaczenie podczas przeliczania kroków.

Fitbit zwraca również uwagę na kwestię noszenia zegarka podczas snu. Ruchy ręką, które łączą się ze zmianą pozycji podczas spania mogą być zaliczane do aktywności fizycznej. W tym kontekście dużo osób sygnalizuje, że po obudzeniu widzą na wyświetlaczu zegarka kilkadziesiąt lub kilkanaście nabitych w środku nocy kroków. Wszystkie te przypadki są następstwem tego, że krokomierz wylicza kroki na podstawie ruchów ręki.

Licznik kroków na rękę

Licznik kroków ma wesprzeć nas informacją o liczbie kroków, ale cenniejsze będzie to, gdy znajdziemy taki, który będzie nas alarmować o zbyt długim siedzeniu, motywować do ruchu dzięki alertom o tym, ile już udało się nam wykonać kroków, a ile jeszcze brakuje do dziennej dawki zdrowego ruchu etc.

Duża porcja dodatkowych informacji została umieszczona w tym artykule.

Fot. Kamil Nowak / Bieganie Uskrzydla

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Bieganie w upale. Jak przetrwać żar tropików?

Bieganie w upale przypomina trening w piekarniku. Aktywność fizyczna w temperaturach dochodzących w cieniu do 30 stopni Celsjusza przestaje być już dobrą zabawą i przeradza się w rzeź. Na co zwracać uwagę i jak biegać, gdy z nieba leje się żar? Czy bieganie w wysokich temperaturach może być niebezpieczne? (więcej…)