Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Jaki zegarek sportowy do treningów siłowych, pływania i chodzenie po górach??

Witam. Bardzo proszę o poradę w kwestii wyboru pierwszego zegarka sportowego. Nie biegam w ogóle. Od wielu lat pływam ok 2-3 tyg.  Od dwóch lat ćwiczę siłowo lub siłowo-wytrzymałościowo, robię też treningi interwałowe typu Tabata, HIIT. Pływając lubię też robić interwały. Dużo chodzę po górach, w czasie urlopu zwykle są to wyjazdy na kilka dni z plecakiem i namiotem.

Po przeczytaniu wielu informacji uznałam że Garmin Vivoactive 4, który ma już optyczny czujnik tętna 3 generacji do moich treningów siłowych i wędrówek górskich będzie pasował najlepiej, tyle że ten czujnik nie mierzy tętna w wodzie a pas na klatkę piersiową HRM Dual kompatybilny z nim, niestety nie jest wodoodporny. Moją uwagę zwrócił więc zegarek Polar VantageV z deklarowanym przez producenta bardzo precyzyjnym optycznym pomiarem tętna w wodzie. Jednak czytając opinie użytkowników wygląda na to, że jednak taki doskonały nie jest i lepiej go sparować z pasem na klatkę. Początkowo chciałam wydać na zegarek do 1000zł teraz już myślę że mogę wziąć na raty i kupić coś dobrego.

Proszę o poradę czy lepiej wziąć Vivoactive 4, który do chodzenia po górach chyba będzie lepszy od Vantage V i kupić do tego np Sensor pomiaru tętna Wahoo TiskrX2 tak żeby mierzyć osobno tętno przy interwałach i podczas pływania, tylko że wtedy chyba tego nie będę mogła wgrać do aplikacji Garmin Connect, żeby uwzględnić całość wysiłku treningowego do potrzeby regeneracji (chyba że jednak  istnieje możliwość sparowania pasa z innej firmy niż Garmin i śledzenia tego na Garmin Connect??)

Czy lepiej jednak wziąć Polar Vantage V i do niego dokupić pas H9 lub H10 i wtedy będzie cała aktywność w jednym miejscu do uwzględnienia czasu do regeneracji. Ale czytając o Vantage V trafiłam na info, że do aktywności w górach lepszą opcją jest Polar Grit X lub Suunto 9 Baro,  czy też Feinix 6, ale ich cena jest już wyższa a pewnie i tak pas tętna na klatkę będzie lepszy do precyzji tętna... i tak co chwilę mam dylematy przy tylu informacjach... A może jest jeszcze jakiś zegarek który byłby ciekawszą dla mnie alternatywą??

Podsumowując potrzebuję zegarka z dobrym pomiarem tętna ewentualnie z dobrym dopasowaniem  osobnego pasa, który będzie też monitorował jakość snu i czas potrzebny do regeneracji. Zegarka który posłuży mi podczas wędrówek w górach czyli będzie miał dobrą baterie, w miarę dobry GPS będący ewntualnym wsparciem gdyby wysiadła mi komórka na której korzystam z aplikacji mapy.cz.,  posiadał kompas, wysokościomierze, barometr (nie wiem czy przy moich aktywnościach konieczny jest akcelerometr lub żyroskop??) Był też w miarę lekki do całodobowego noszenia.

Bardzo proszę o jakąś poradę, bo wybór dla mnie laika w tym sprzęcie jest za trudny a wolę jednak wziąść coś dobrego nawet na raty co posłuży mi na dłużej. Kwota max do 2000zł

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Donata

Cytat z Donata data Luty 11, 2021, 3:32 pm

Podsumowując potrzebuję zegarka z dobrym pomiarem tętna ewentualnie z dobrym dopasowaniem  osobnego pasa, który będzie też monitorował jakość snu i czas potrzebny do regeneracji. Zegarka który posłuży mi podczas wędrówek w górach czyli będzie miał dobrą baterie, w miarę dobry GPS będący ewntualnym wsparciem gdyby wysiadła mi komórka na której korzystam z aplikacji mapy.cz.,  posiadał kompas, wysokościomierze, barometr (nie wiem czy przy moich aktywnościach konieczny jest akcelerometr lub żyroskop??) Był też w miarę lekki do całodobowego noszenia.

Cześć. Odniosę się do tej części. Każdy producent - Polar, Garmin, Suunto - poza zegarkami oferuje również pasy na klatkę piersiową, które współpracuję z ich sprzętem. Jeśli wybierzesz zegarek Garmin, to lepiej jest wziąć pas HR od Garmin-a, jeśli wybór padnie na markę Polar, odpowiem to samo. Czy widziałaś moje recenzje zegarków Polar Vantage V, Polar Vantage V2, Polar Grit X, które są zamieszczone na kanale YT?

Jeśli chodzi o wstępna analizę, czyli zegarek do wędrówek w górach, z dobrym GPS, optycznym pomiarem tętna i możliwością sparowania pasa HR do treningów interwałowych, monitorowaniem regeneracji i snu, to polecę: wskazane zegarki polar oraz czujnik Polar Verity Sense. Test tego czujnik pojawi się w przyszłym tygodniu. Jest to genialny sprzęt do pomiaru tętna w trudnych sportach, takich jak pływanie i tak dalej.

Cześć. Dzięki za odpowiedź 🙂

Czytałam i słuchałam  Twoje recenzje odnośnie tych zegarków. Polar Vantage V2 za drogi. Polar Vantage V ma znów za słaby pomiar tętna i kiepską nawigacje. Zaczełam się więc skłaniać ku Polar GritX bo on wypada świetnie parametrowo i cenowo, choć nawigacja też słaba, ale do chodzenia po górach byłby pewnie lepszy od Vantege V i ma też wyższą wodoodporność jeśli chodzi o pływanie. Jednak po przeczytaniu jeszcze na forum kilku postów odnośnie zegarków z dobrym pomiarem tętna na siłownie, wnioskuję że jednak najlepszy pomiar tętna w treningu siłowym, interwałowym czy pływaniu będzie z pas HR na klatkę.

Dlatego teraz zastanawiam się czy kupić Polar Grit X  za 1900zł i ten pomiar tętna będzie wystarczający do wyżej wymienionych treningów?? czy jednak lepiej kupić Polar Vantage V za 1600zł + pas H9 260zł (czy ewentualnie pas H10 za 390zł byłby lepszym pasem od H9?? ewentualnie jak dobrze wypadnie Wam test to Verity Sense??)

Szkoda też, że żaden z powyższych zegarków nie ma pomiaru poziomu utlenienia krwi, co w przypadku chodzenia po górach wydaję się też przydatnym parametrem - czy jest możliwe że któryś z powyższych zegarków zostanie o taki parametr zaktualizowany??

Polar Grit X ma bardzo fajną funkcję  Hill Splitter, która w górach naprawdę super się spisuje. Jest to dobry wybór. Zegarki na 99,999% nie otrzymają wsparcia w funkcję pulsoksymetru. Rozumiem, że chcesz precyzyjnego pomiaru tętna na siłowni (podczas sportów siłowych), czyli trenujesz jako zawodowiec? Nie zrozum mnie źle, ale dostęp do precyzyjnych danych o tętnie podczas przeróżnych ćwiczeń siłowych jest Tobie po co? Jeśli chcesz niepodważalne dane o tętnie z najwyższą dokładnością o TYLKO pas HR. Jeśli chcesz orientacyjne dane o tętnie, to nadgarstkowy pomiar tętna podczas ćwiczeń siłowych. Gdy chcesz lepszej jakości niż pomiar z nadgarstka, ale nie tak dokładnych jak z klatki piersiowej, to należy wziąć m.in. czujnik Polar Verity Sense lub coś podobnego. 🙂

Cześć dzięki za odpowiedź 🙂

Absolutnie zawodowcem nie jestem, ale z tego co wyczytałam to dobry pomiar tętna wpływa na to ile potem czasu potrzebuje na regeneracje. Miałam przez kilka dni zegarek Huawei GT 2e i np kiedyś po 1,5 godz. treningu siłowego robiłam jeszcze 10min interwał - burpee naprzemian ze swingami - po którym ledwo oddech łapałam, a Huawei pokazał tętno na poziomie rozgrzewki i że kolejny trening można wykonać za 3 godz. A ja wiem, że przez kolejne 24godz nie byłabym w stanie zrobić żadnego treningu. Dlatego chciałam teraz kupić zegarek, który da bardziej wiarygodne wyniki.

Zważywszy, że cena Polar Grit X dzięki waszemu rabatowi  na stronie Polar to 1700zł, to już się nawet nie zastanawiam nad Vantage V,  tylko zaraz zamawiam Grit X :), a pas tętna ewentualnie może kiedyś dokupie.

Pozdrawiam i dziękuję za profesjonalne doradztwo 🙂

Cześć. Bardzo proszę, cała przyjemność po mojej stronie. Jak pojawią się kiedyś pytania, pisz 😉 Miłego!

Kamil zawsze dobrze doradzi! 🙂