Core stability
Ćwiczenia Core stability, jako stały element treningu biegacza

polecane

Ćwiczenia Core stability, jako stały element treningu biegacza

Sierpień 5, 2015
Poradniki

Core Stability, czyli ćwiczenia stabilizujące prowadzą do bardzo efektywnego wzmocnienia gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wykonywane regularnie się nieocenionym dodatkiem do ogólnej sprawności biegacza, bezpośrednio wpływają na lepszą sylwetkę w trakcie treningu, poprawiają styl biegania oraz zmniejszają ryzyko powstania kontuzji. 

Powstało wiele wariacji tych ćwiczeń i z pewnością, każdy trenujący znajdzie coś dla siebie. Ćwiczenia należy wykonywać spokojnie, nie śpieszyć się i kłaść duży nacisk na jakość, a nie ilość. Podstawą każdego ćwiczenia jest utrzymywanie prostej sylwetki przez napięcie mięśni pleców i brzucha.

core stability bieganie uskrzydla

Ćwiczenia wykonywane regularnie, przynajmniej raz w tygodniu przez okres miesiąca, zdecydowanie wzmocnią poszczególne partie mięśni i odczuwalna będzie ogólna poprawa samopoczucia po ciężkich treningach, ponieważ mięśnie będą wzmocnione i przygotowane do ciężkiej pracy.

ćwiczenia stabilizujące w grupie

Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie zapisanie się do grupy, która regularnie ćwiczy core stability (mięśnie core). Prowadząca instruuje pozostałą część osób i zwraca uwagę na poprawną technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń, ponieważ nie zawsze początkujący jest w stanie sam ocenić, czy prawidłowo wykonuje dane ćwiczenie.

W serwisie BieganieUskrzydla.pl znajdziesz wiele przykładów takich ćwiczeń.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

  1. roberto pisze:

    Core stability robię 3 x w tygodniu, po 20 minut. Genialnie wzmacnia, możemy biegać szybciej, sprawniej, dłużej. Wzmacnianie się poprzez dbanie o mięśnie core to najlepsza inwestycja jaką może zrobić biegacz dla siebie. Wiem co mówię, biegam od 19 roku życia. Mam 33 lata.

  2. Adrianna biega pisze:

    Core stability, nie znam

    1. Kamil Nowak - Bieganie Uskrzydla pisze:

      Cześć. Bardzo dobry artykuł o core stability znajduje się tutaj: http://bieganieuskrzydla.pl/trening-uzupelniajacy-bieganie-trx-bosu/
      Ciekawe warianty wykorzystania piłek Bosu oraz taśm TRX w treningu uzupełniającym bieganie. Ćwiczenia pozwolą wzmocnić nam m.in. mięśnie głębokie, mięśnie brzucha, ramion oraz pośladki – więcej info w materiale.
      Pozdrawiam

  3. Emilia Kaszubska pisze:

    Uwielbiam katować brzuch poprzez różne wariacje ćwiczeń plank. Brzuch wręcz płonie, a efekty są widoczne bardzo szybko. I dobra dieta.

  4. Tadeu pisze:

    Żeby core miało sens to trzeba ćwiczyć je regularnie i to najlepiej 4, 5 razy w tygodniu. Core stability dają zauważalne efekty juz po 4tygodniach regularnych zajęć. Polecam wszystkim biegaczom.

  5. Edwin pisze:

    Bez bicia przyznam się, że mam słabe mięśnie brzucha i na core stability nie mam czasu. Wychodzę późno biegać ze względu na prace i jak juz wroce to nie mam ochoty na cos wiecej. Macie jakąś rade? Jak wy sobie radzicie, kiedy core?

    1. Kamil Nowak - Bieganie Uskrzydla pisze:

      Dzięki za opinię. Czy mam jakąś radę? Ćwiczę regularnie core stability po bieganiu lub zamiast tego treningu. Zaoszczędzam około 45 minut i ten czas przeznaczam na core. Zamian biegu wybierz czasami mięśnie brzucha 😉

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Skurcze mięśni. Jak im zapobiegać?

Skurcze mięśni to bolący problem, który może zaatakować w najmniej oczekiwanym momencie. Co może być przyczyną skurczów podczas biegu? Jaki wpływ na powstawanie skurczów ma odwodnienie organizmu? Zbyt krótka rozgrzewka powodem pojawienia się skurczów? Mam siedzący tryb życia – czy jestem bardziej podatny na skurcze?  (więcej…)