Core stability
Ćwiczenia Core stability, jako stały element treningu biegacza

polecane

Ćwiczenia Core stability, jako stały element treningu biegacza

Kamil Nowak
5 sierpnia, 2015
Poradniki

Core Stability, czyli ćwiczenia stabilizujące prowadzą do bardzo efektywnego wzmocnienia gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wykonywane regularnie się nieocenionym dodatkiem do ogólnej sprawności biegacza, bezpośrednio wpływają na lepszą sylwetkę w trakcie treningu, poprawiają styl biegania oraz zmniejszają ryzyko powstania kontuzji. 

Powstało wiele wariacji tych ćwiczeń i z pewnością, każdy trenujący znajdzie coś dla siebie. Ćwiczenia należy wykonywać spokojnie, nie śpieszyć się i kłaść duży nacisk na jakość, a nie ilość. Podstawą każdego ćwiczenia jest utrzymywanie prostej sylwetki przez napięcie mięśni pleców i brzucha.

core stability bieganie uskrzydla

Ćwiczenia wykonywane regularnie, przynajmniej raz w tygodniu przez okres miesiąca, zdecydowanie wzmocnią poszczególne partie mięśni i odczuwalna będzie ogólna poprawa samopoczucia po ciężkich treningach, ponieważ mięśnie będą wzmocnione i przygotowane do ciężkiej pracy.

ćwiczenia stabilizujące w grupie

Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie zapisanie się do grupy, która regularnie ćwiczy core stability (mięśnie core). Prowadząca instruuje pozostałą część osób i zwraca uwagę na poprawną technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń, ponieważ nie zawsze początkujący jest w stanie sam ocenić, czy prawidłowo wykonuje dane ćwiczenie.

W serwisie BieganieUskrzydla.pl znajdziesz wiele przykładów takich ćwiczeń.

polecane

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

  1. roberto pisze:

    Core stability robię 3 x w tygodniu, po 20 minut. Genialnie wzmacnia, możemy biegać szybciej, sprawniej, dłużej. Wzmacnianie się poprzez dbanie o mięśnie core to najlepsza inwestycja jaką może zrobić biegacz dla siebie. Wiem co mówię, biegam od 19 roku życia. Mam 33 lata.

  2. Adrianna biega pisze:

    Core stability, nie znam

    1. Kamil Nowak - Bieganie Uskrzydla pisze:

      Cześć. Bardzo dobry artykuł o core stability znajduje się tutaj: http://bieganieuskrzydla.pl/trening-uzupelniajacy-bieganie-trx-bosu/
      Ciekawe warianty wykorzystania piłek Bosu oraz taśm TRX w treningu uzupełniającym bieganie. Ćwiczenia pozwolą wzmocnić nam m.in. mięśnie głębokie, mięśnie brzucha, ramion oraz pośladki – więcej info w materiale.
      Pozdrawiam

  3. Emilia Kaszubska pisze:

    Uwielbiam katować brzuch poprzez różne wariacje ćwiczeń plank. Brzuch wręcz płonie, a efekty są widoczne bardzo szybko. I dobra dieta.

  4. Tadeu pisze:

    Żeby core miało sens to trzeba ćwiczyć je regularnie i to najlepiej 4, 5 razy w tygodniu. Core stability dają zauważalne efekty juz po 4tygodniach regularnych zajęć. Polecam wszystkim biegaczom.

  5. Edwin pisze:

    Bez bicia przyznam się, że mam słabe mięśnie brzucha i na core stability nie mam czasu. Wychodzę późno biegać ze względu na prace i jak juz wroce to nie mam ochoty na cos wiecej. Macie jakąś rade? Jak wy sobie radzicie, kiedy core?

    1. Kamil Nowak - Bieganie Uskrzydla pisze:

      Dzięki za opinię. Czy mam jakąś radę? Ćwiczę regularnie core stability po bieganiu lub zamiast tego treningu. Zaoszczędzam około 45 minut i ten czas przeznaczam na core. Zamian biegu wybierz czasami mięśnie brzucha 😉

Dołącz do dyskusji, zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Bieganie a smog. Jakie zasady wdrożyć, aby trenować bezpieczniej?

Jakich zasad należy przestrzegać, aby bieganie w czasie wysokiego stężenia zanieczyszczeń powietrza było bezpieczniejsze? Gdzie publikowane są najświeższe informacje o smogu i jakości powietrza? Bieganie a smog - jak wytrwać w tym smrodzie? (więcej…)