Altra

bieganieuskrzydla.pl

Core stability
Oddech

Ćwiczenia Core stability, jako stały element treningu biegacza

Sierpień 5, 2015

Core Stability, czyli ćwiczenia stabilizujące prowadzą do bardzo efektywnego wzmocnienia gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wykonywane regularnie się nieocenionym dodatkiem do ogólnej sprawności biegacza, bezpośrednio wpływają na lepszą sylwetkę w trakcie treningu, poprawiają styl biegania oraz zmniejszają ryzyko powstania kontuzji. 

Powstało wiele wariacji tych ćwiczeń i z pewnością, każdy trenujący znajdzie coś dla siebie. Ćwiczenia należy wykonywać spokojnie, nie śpieszyć się i kłaść duży nacisk na jakość, a nie ilość. Podstawą każdego ćwiczenia jest utrzymywanie prostej sylwetki przez napięcie mięśni pleców i brzucha.

 

core stability bieganie uskrzydla

 

Ćwiczenia wykonywane regularnie, przynajmniej raz w tygodniu przez okres miesiąca, zdecydowanie wzmocnią poszczególne partie mięśni i odczuwalna będzie ogólna poprawa samopoczucia po ciężkich treningach, ponieważ mięśnie będą wzmocnione i przygotowane do ciężkiej pracy.

 

ćwiczenia stabilizujące w grupie

 

Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie zapisanie się do grupy, która regularnie ćwiczy core stability (mięśnie core). Prowadząca instruuje pozostałą część osób i zwraca uwagę na poprawną technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń, ponieważ nie zawsze początkujący jest w stanie sam ocenić, czy prawidłowo wykonuje dane ćwiczenie.

 

W serwisie BieganieUskrzydla.pl znajdziesz wiele przykładów takich ćwiczeń.

 

3M

7 odpowiedzi na “Ćwiczenia Core stability, jako stały element treningu biegacza”

  1. roberto napisał(a):

    Core stability robię 3 x w tygodniu, po 20 minut. Genialnie wzmacnia, możemy biegać szybciej, sprawniej, dłużej. Wzmacnianie się poprzez dbanie o mięśnie core to najlepsza inwestycja jaką może zrobić biegacz dla siebie. Wiem co mówię, biegam od 19 roku życia. Mam 33 lata.

  2. Adrianna biega napisał(a):

    Core stability, nie znam

  3. Emilia Kaszubska napisał(a):

    Uwielbiam katować brzuch poprzez różne wariacje ćwiczeń plank. Brzuch wręcz płonie, a efekty są widoczne bardzo szybko. I dobra dieta.

  4. Tadeu napisał(a):

    Żeby core miało sens to trzeba ćwiczyć je regularnie i to najlepiej 4, 5 razy w tygodniu. Core stability dają zauważalne efekty juz po 4tygodniach regularnych zajęć. Polecam wszystkim biegaczom.

  5. Edwin napisał(a):

    Bez bicia przyznam się, że mam słabe mięśnie brzucha i na core stability nie mam czasu. Wychodzę późno biegać ze względu na prace i jak juz wroce to nie mam ochoty na cos wiecej. Macie jakąś rade? Jak wy sobie radzicie, kiedy core?

    • Kamil Nowak - Bieganie Uskrzydla napisał(a):

      Dzięki za opinię. Czy mam jakąś radę? Ćwiczę regularnie core stability po bieganiu lub zamiast tego treningu. Zaoszczędzam około 45 minut i ten czas przeznaczam na core. Zamian biegu wybierz czasami mięśnie brzucha 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bronimy się przed SPAM-em. Uzupełnij pole:

Przeczytaj również

Jak dbać o buty do biegania? 7 zasad głównych

Dobre buty do biegania to buty idealnie spełniające nasze potrzeby, ale także zadbane buty. Po wyczerpującym treningu odstawiamy je w kąt, zapominając o nich do czasu kolejnej zaprawy ruchowej. I to błąd. Troska o ich stan jest ważna nie tylko ze względu na estetykę, ale przede wszystkim z uwagi na przedłużenie ich żywotności oraz nasze zdrowie. Dlaczego? Odpowiedź w artykule. (więcej…)